Divendres, 21 De Juliol De 2017
C/ Major, 2, Almatret - 25187
Telèfon: 973 138013 Fax: 973 138067

07/04/2008

Inauguració de l'itinerari d'Almatret al mirador del Cingle de la Pena.

Foto

El proper dissabte 26 d'abril a partir de les 16:30 hores hi haura l'acte d'inaguració i l'excursió guiada resseguint el traçat Almatret-Cingle de la Pena-Mina Espanyola-Mina Duró-Almatret.

L'espai d'interès natural Els tossals d'Almatret està ubicat a la vora de l'embassament de Riba-roja del riu Ebre, a l'extrem sud del Segrià. Conserva una bona mostra del paisatge de la Depressió de l'Ebre amb màquies continentals de garric i arçot, així com importants illots forestals en un país en què el bosc és molt rar. L'espai comprèn tota la ribera esquerra d'aquest important riu, entre el barranc de Canotes i el límit amb l'Aragó.

L'Ajuntament d'Almatret ha dut a terme la recuperació i la senyalització de l'itinerari d'Almatret al mirador del Cingle de la Pena, passant per la Mina de l'Espanyola i la Mina del Duró. Aquest itinerari dóna a coneixer aquest espai i permet gaudir d'uns paisatges focalitzats pels meandres, amb un marcat contrast cromàtic entre els blaus del riu i, els verds, ocres i marrons dels seus costers.

Al llarg de l'itinerari es pot gaudir de la panoràmica visual de l'alta riba del riu: les serres de Mequinensa i de Ribers als municipis aragonesos de Mequinensa i Faió; descobrir els vestigis de les mines de carbó, en funcionament fins a mitjans del segle XX; resseguir antigues trinxeres i, amagar-vos en un dels varis nius de metralladora, testimonis de la Batalla de l'Ebre, tot gaudint d'un entorn que no us deixarà indiferents.

IWS