Diumenge, 18 De Novembre De 2018
Telèfon: 973 138013 Fax: 973 138067

12/01/2018

HYBUILD a ALMATRET

HYBUILD a ALMATRET Un projecte per diferenciar la societat i ubicar ALMATRET al mapa.

Aquest projecte està emmarcat dins el programa Horitzó 2020, finançat per la UE i liderat per la corporació COMSA, que desenvoluparà dos sistemes innovadors híbrids d'emmagatzematge elèctric / tèrmic compacta per a edificis autònoms i connectats al districte. Hybuild té com a objectiu desenvolupar solucions rentables i respectuoses amb el medi ambient, tot garantint condicions de comoditat per als usuaris dels edificis residencials, situats en el nostre cas a Almatret, on predomina el clima mediterrani i els sistemes de refrigeració són molt demanats.

www.hybuild.eu

L'emmagatzematge d'energia és un component clau per proporcionar flexibilitat i donar suport a la integració d'energies renovables en el sistema energètic i contribuir de manera eficient a la descarbonització dels edificis, per aquest motiu, lobjectiu del projecte és investigar en l'explotació de la calefacció i / Aigua calenta i demanda delectricitat, dins els sistemes compactes d'emmagatzematge d'energia híbrid.

El paper d'Almatret: motivació i impacte

Des d'Almatret ens sentim afortunats d'associar-nos al programa Horitzó 2020, una organització que aspira a la recerca i la innovació. Almatret és municipi català petit, però únic. Sempre ha tingut una connexió important amb mitjans energètics, especialment connectats en els darrers anys amb instal"lacions d'energies renovables. El fet de formar part d'aquest projecte ens ha fet comprendre el potencial que tenim i incorporar a la nostra governança un projecte local més ampli, que pretén convertir-nos en un model de recerca, desenvolupament i aplicació de noves tècniques que ens portaran a un municipi de zero consum denergia.

L'impacte global és daugmentar l'estalvi energètic, fet que suposa una reducció de les emissions de gasos d'efecte hivernacle i la utilització de combustibles fòssils, permetent així al nostre poble ser un dels pioners en assolir aquest objectiu i com a objectiu secundari aportar perspectives futures de creixement a la nostre comunitat. A més, Almatret contribuirà a la difusió del projecte i l'objectiu d'involucrar tot aquell interessat en el tema de redireccionar ciutats i estils de vida. Amb aquesta finalitat, treballarem per al projecte desenvolupant una plataforma de col"laboració per a ciutadans, planificadors i formuladors de polítiques per descobrir accions i solucions de naturalesa, com ara discutir i adoptar models financers i de govern. Creiem que cada projecte és una oportunitat per marcar la diferència en la nostra societat

Jennyfer Nadal

regidora